AIRBAGSYSTEMEN VOOR MOTORRIJDERS
Het allerbeste op het gebied van moderne veiligheidstechnologie
Optimale bescherming bij maximaal comfort
Airbagsystemen hebben zich al lang bewezen in auto's. Waarschijnlijk komt tegenwoordig niemand meer op het idee om een nieuwe auto te kopen zonder airbags. En ook motorrijders hoeven niet langer de grote veiligheidswinst die deze technologie biedt te missen.
Rond de millenniumwisseling kwamen de eerste (mechanische) systemen op de markt. Sindsdien heeft de techniek zich snel ontwikkeld: de airbags zijn sneller, betrouwbaarder en veelzijdiger geworden, de beschermende werking is nauwelijks te vergelijken met die van conventionele protectoren. Bovendien kunnen moderne airbag-vesten, afhankelijk van het model, een veel groter deel van het lichaam beschermen dan de klassieke rugprotectoren: schouders, sleutelbeenderen, ribben, nieren en de inwendige organen in de borst en bovenbuik.
De evolutie van het Dainese Smart Jacket: Smart Air is een innovatief airbagsysteem dat dankzij het nieuwe minimalistische concept ongelooflijk licht en ergonomisch is en zowel over als onder elke outfit gedragen kan worden.
Extreem beschermend dankzij het revolutionaire D-air road-systeem op de borst en rug, biedt de Smart Air maximaal comfort dankzij zijn extreme lichtheid.
De kracht van de nieuwe Smart Air is de drievoudige activering van de airbag zonder deze te hoeven verwisselen, evenals het praktische aspect van de gasgenerator, die je gemakkelijk zelf kunt vervangen.
De Smart Jacket HI VIS kan over en onder elke jas en elke outfit worden gedragen, heeft geen verbinding met de motor nodig, is geventileerd en makkelijk opvouwbaar. De jas verenigt zodoende alle voordelen van de nieuwste generatie van Dainese D-air in een eenvoudig kledingstuk dat overal kan worden gedragen.
De volledige veiligheid van het Dainese-airbagsysteem dat in de MotoGP wordt gebruikt en in ruim 25 jaar onderzoek en tests op de weg en op het circuit werd ontwikkeld, is nu in een gewone jas verenigd die voor elke toepassing op de weg geschikt is. De Smart Jacket controleert 1000 keer per seconde wat rond de motorrijder gebeurt en activeert het Shield alleen als het echt nodig is. Zo is de drager verzekert van een maximale veiligheid. Een vrijheid die eerder niet bestond en die je niet meer wilt missen.
De Smart Jacket kan over en onder elke jas en elke outfit worden gedragen, heeft geen verbinding met de motor nodig, is geventileerd en makkelijk opvouwbaar. De jas verenigt zodoende alle voordelen van de nieuwste generatie van Dainese D-air in een eenvoudig kledingstuk dat overal kan worden gedragen.
De volledige veiligheid van het Dainese-airbagsysteem dat in de MotoGP wordt gebruikt en in ruim 25 jaar onderzoek en tests op de weg en op het circuit werd ontwikkeld, is nu in een gewone jas verenigd die voor elke toepassing op de weg geschikt is. De Smart Jacket controleert 1000 keer per seconde wat rond de motorrijder gebeurt en activeert het Shield alleen als het echt nodig is. Zo is de drager verzekert van een maximale veiligheid. Een vrijheid die eerder niet bestond en die je niet meer wilt missen.
Het lichtste autonome airbagsysteem van Alpinestars, Tech-Air 3, is ontworpen om over of onder het motorjack te worden gedragen. Het is de effectieve en praktische keuze voor tourrijders, stadspendelaars en lichte off-road-avonturiers.
Het algoritme van Alpinestars voor het activeren van de impactdetectie is ontwikkeld en verfijnd op basis van miljoenen afgelegde kilometers en duizenden valpartijen, waardoor het systeem nauwkeurig kan beoordelen wanneer de airbag moet worden geactiveerd vΓ³Γ³r een impact of andere gevaarlijke situatie zoals een lowsider of highsider. Wanneer Tech-Air 3 het begin van een impact detecteert, blaast het systeem binnen 50 milliseconden de beschermende airbag op. Bij een directe impact van de motor tegen een ander voertuig of obstakel werkt het Tech-Air 3 systeem bij de 'eerste impact*', d.w.z. dat het systeem wordt opgeblazen voordat het voertuig of obstakel waar de motor direct tegenaan botst, wordt geraakt. De test van de 'eerste impact' werd uitgevoerd volgens het Dolomiticert-protocol, waarbij de airbag werd getest in een snelheidsbereik van 25 tot 63 km/h.
Het slanke, autonome systeem heeft een waterdicht hoofdchassis en een waterdichte besturingseenheid en elektronica, en kan ook worden gedragen onder een motorjack, inclusief een Alpinestars Tech-Air Ready jack of een ander jack van leer of textiel, mits het jack voldoende ruimte biedt (ca. 4 cm) om de airbag te kunnen opblazen. Tech-Air 3 laat motorrijders nog meer genieten van het dagelijkse woon-werkverkeer, omdat ze weten dat ze beschermd zijn.
Eenvoudige activering via de Tech-Air APP!
Alpinestars Tech-Air 5 is de voordeligere, universele oplossing die niet van een specifiek jasmodel afhankelijk is. Hij past onder alle niet al te strak zittende (textiel)jassen, maar niet per se onder een sportief, nauwsluitende leren jack. Daarom moet de Tech-Air 5 altijd worden uitgeprobeerd met de gebruikte jas.
Alle informatie
Tech-Air 10 is the latest innovative autonomous airbag in the Tech-Air family from Alpinestars. Derived from Alpinestars airbag technology used by MotoGP riders, Tech-Air 10 is a slim, self-contained, wearable airbag system that provides unparalleled body protection to racers, track day riders and road riders by covering the rider's shoulders, chest, entire back and hips.
The wired airbag from Bering: The C-Protect Air.
With many years of technical experience with electronic airbags, Bering wanted to offer its customers a cabled airbag based on the brand's legendary know-how. The C-Protect Air has been awarded the 2-star SRA seal, is Made in France and in no way resembles current market standards. It is made of softshell material and offers a discreet and efficient deployment that is unique in the field of wired airbags. This makes it the most competitive airbag on the market today.
Speciaal voor gebruik op de weg heeft BERING een airbagvest ontwikkeld dat over het motorjack wordt gedragen. Zo bieden we maximale inzetbaarheid in combinatie met uitgebreide afdekking van vitale zones die bescherming behoeven.
De ingebouwde technologie is het resultaat van intensief onderzoek van ons O&O-team en is getest op meer dan 500.000 gereden kilometers. Met het doelgerichte algoritme kan de E-PROTECT AIR in heel korte tijd worden opgeblazen.
Het detectiemechanisme werkt op 2 batterijen (1x 3,6 V artikelnummer 10057636 + 1x 9 V blokbatterij overal verkrijgbaar waar batterijen zijn) en geeft met een batterijduur van 500 uur een hoge autonomie, zodat de motorrijder niet elke dag hoeft op te laden.
Via de bijbehorende E-PROTECT AIR-app kan de toestand van airbag op de smartphone worden geactiveerd, beheerd en gemonitord.
De E-PROTECT AIR-app geeft ook toegang tot de e-belservice. De E-belservice is in begrepen in de abonnementen van ReFLEX en InFINITY (wordt voor InFINITY jaarlijks automatisch verlengd, afhankelijk van de wet- en regelgeving per land. In noodgevallen doet de IMA Assistence via de E-PROTECT AIR-app een noodoproep en activeert zo nodig een ongevallendienst.
Held's revolutionary electronically activated airbag system - the eVest.
Equipped with IPS airbag technology (Intelligent Protection System) powered by In&motion.
The eVest is completely self-sufficient due to the front zipper and can be worn under the motorcycle protective garments of any manufacturer.
Het Held eVest in een nieuw jasje - mogen we even voorstellen: het Held eVest Pro.
Net als het vorige eVest is het eVest Pro volledig autonoom dankzij de ritssluiting aan de voorkant en kan het gedragen worden onder beschermende motorkleding van elke fabrikant. In deze doorontwikkeling van het populaire systeem worden nu ook schouderairbags gebruikt.