AIRBAGSYSTEMEN VOOR MOTORRIJDERS
Het allerbeste op het gebied van moderne veiligheidstechnologie
Optimale bescherming bij maximaal comfort
Airbagsystemen hebben zich al lang bewezen in auto's. Waarschijnlijk komt tegenwoordig niemand meer op het idee om een nieuwe auto te kopen zonder airbags. En ook motorrijders hoeven niet langer de grote veiligheidswinst die deze technologie biedt te missen.
Rond de millenniumwisseling kwamen de eerste (mechanische) systemen op de markt. Sindsdien heeft de techniek zich snel ontwikkeld: de airbags zijn sneller, betrouwbaarder en veelzijdiger geworden, de beschermende werking is nauwelijks te vergelijken met die van conventionele protectoren. Bovendien kunnen moderne airbag-vesten, afhankelijk van het model, een veel groter deel van het lichaam beschermen dan de klassieke rugprotectoren: schouders, sleutelbeenderen, ribben, nieren en de inwendige organen in de borst en bovenbuik.
De evolutie van het Dainese Smart Jacket: Smart Air is een innovatief airbagsysteem dat dankzij het nieuwe minimalistische concept ongelooflijk licht en ergonomisch is en zowel over als onder elke outfit gedragen kan worden.
Extreem beschermend dankzij het revolutionaire D-air road-systeem op de borst en rug, biedt de Smart Air maximaal comfort dankzij zijn extreme lichtheid.
De kracht van de nieuwe Smart Air is de drievoudige activering van de airbag zonder deze te hoeven verwisselen, evenals het praktische aspect van de gasgenerator, die je gemakkelijk zelf kunt vervangen.

De Smart Jacket HI VIS kan over en onder elke jas en elke outfit worden gedragen, heeft geen verbinding met de motor nodig, is geventileerd en makkelijk opvouwbaar. De jas verenigt zodoende alle voordelen van de nieuwste generatie van Dainese D-air in een eenvoudig kledingstuk dat overal kan worden gedragen.
De volledige veiligheid van het Dainese-airbagsysteem dat in de MotoGP wordt gebruikt en in ruim 25 jaar onderzoek en tests op de weg en op het circuit werd ontwikkeld, is nu in een gewone jas verenigd die voor elke toepassing op de weg geschikt is. De Smart Jacket controleert 1000 keer per seconde wat rond de motorrijder gebeurt en activeert het Shield alleen als het echt nodig is. Zo is de drager verzekert van een maximale veiligheid. Een vrijheid die eerder niet bestond en die je niet meer wilt missen.

De Smart Jacket kan over en onder elke jas en elke outfit worden gedragen, heeft geen verbinding met de motor nodig, is geventileerd en makkelijk opvouwbaar. De jas verenigt zodoende alle voordelen van de nieuwste generatie van Dainese D-air in een eenvoudig kledingstuk dat overal kan worden gedragen.
De volledige veiligheid van het Dainese-airbagsysteem dat in de MotoGP wordt gebruikt en in ruim 25 jaar onderzoek en tests op de weg en op het circuit werd ontwikkeld, is nu in een gewone jas verenigd die voor elke toepassing op de weg geschikt is. De Smart Jacket controleert 1000 keer per seconde wat rond de motorrijder gebeurt en activeert het Shield alleen als het echt nodig is. Zo is de drager verzekert van een maximale veiligheid. Een vrijheid die eerder niet bestond en die je niet meer wilt missen.

Het lichtste autonome airbagsysteem van Alpinestars, Tech-Air 3, is ontworpen om over of onder het motorjack te worden gedragen. Het is de effectieve en praktische keuze voor tourrijders, stadspendelaars en lichte off-road-avonturiers.
Het algoritme van Alpinestars voor het activeren van de impactdetectie is ontwikkeld en verfijnd op basis van miljoenen afgelegde kilometers en duizenden valpartijen, waardoor het systeem nauwkeurig kan beoordelen wanneer de airbag moet worden geactiveerd vΓ³Γ³r een impact of andere gevaarlijke situatie zoals een lowsider of highsider. Wanneer Tech-Air 3 het begin van een impact detecteert, blaast het systeem binnen 50 milliseconden de beschermende airbag op. Bij een directe impact van de motor tegen een ander voertuig of obstakel werkt het Tech-Air 3 systeem bij de 'eerste impact*', d.w.z. dat het systeem wordt opgeblazen voordat het voertuig of obstakel waar de motor direct tegenaan botst, wordt geraakt. De test van de 'eerste impact' werd uitgevoerd volgens het Dolomiticert-protocol, waarbij de airbag werd getest in een snelheidsbereik van 25 tot 63 km/h.
Het slanke, autonome systeem heeft een waterdicht hoofdchassis en een waterdichte besturingseenheid en elektronica, en kan ook worden gedragen onder een motorjack, inclusief een Alpinestars Tech-Air Ready jack of een ander jack van leer of textiel, mits het jack voldoende ruimte biedt (ca. 4 cm) om de airbag te kunnen opblazen. Tech-Air 3 laat motorrijders nog meer genieten van het dagelijkse woon-werkverkeer, omdat ze weten dat ze beschermd zijn.
Eenvoudige activering via de Tech-Air APP!

Alpinestars Tech-Air 5 is de voordeligere, universele oplossing die niet van een specifiek jasmodel afhankelijk is. Hij past onder alle niet al te strak zittende (textiel)jassen, maar niet per se onder een sportief, nauwsluitende leren jack. Daarom moet de Tech-Air 5 altijd worden uitgeprobeerd met de gebruikte jas.
Alle informatie

Tech-Air 10 is de nieuwste innovatieve autonome airbag in de Tech-Air familie van Alpinestars. De Tech-Air 10 is afgeleid van de Alpinestars airbagtechnologie die wordt gebruikt door MotoGP-coureurs en is een slank, autonoom, draagbaar airbagsysteem dat ongeΓ«venaarde lichaamsbescherming biedt aan racers, circuitrijders en wegrijders door de schouders, borst, hele rug en heupen van de rijder te bedekken.

Het revolutionaire elektronisch geactiveerde airbagsysteem van Held - het eVest. Uitgerust met IPS-airbagtechnologie (Intelligent Protection System) powered by In&motion. Het eVest is volledig zelfvoorzienend dankzij de rits aan de voorkant en kan worden gedragen onder de beschermende kleding voor motorfietsen van elke fabrikant.

Het Held eVest in een nieuw jasje - mogen we even voorstellen: het Held eVest Pro.
Net als het vorige eVest is het eVest Pro volledig autonoom dankzij de ritssluiting aan de voorkant en kan het gedragen worden onder beschermende motorkleding van elke fabrikant. In deze doorontwikkeling van het populaire systeem worden nu ook schouderairbags gebruikt.
